Mikaela Lindner Gudkov

//Mikaela Lindner Gudkov
Mikaela Lindner Gudkov2018-06-12T08:22:54+02:00

Project Description

Når man har løb om passion

Mikaela-X-Bionic-featJeg er født i 1967, uddannet fysioterapeut siden 1999. Gift med Ivan og har 3 dejlige børn. Jeg startede med at løbe da jeg var 13 år. Siden har jeg løbet mere eller mindre siden. I dag løber jeg fordi jeg ikke kan lade være. Jeg elsker den frihed det giver mig, at kunne løbe. Det giver mig en mulighed for at være ude i naturen. Jeg har altid haft meget energi i kroppen, og elsker at bruge min krop og mærke den fysiske træthed.

I det hele taget er jeg ret glad for at være ude i naturen. ”Det er som om tiden står stille når man er ude i det fri”. Da jeg var yngre kunne jeg løbe lange ture i skoven, og glemme både tid og sted. I dag nyder jeg fortsat at løbe i skoven, gå lange ture og sove under åben himmel eller i schelter.

Det er gennem løb, at jeg finder ny energi
Til dagligt er jeg fysioterapeut på Sankt Lukas hospice og Børnehospice, Lukashuset. Jeg har været pioner inden for lindrende (palliativ) fysioterapi i Danmark. I dag undervisere jeg min egen og andre faggrupper i det, og har også skrevet en bog om at skulle dø, med titlen: ” Når vi skal dø”. Det kan lyde lidt mærkeligt, men det er et meget livs bekræftende arbejde, og til tider også ganske hårdt.

For at kunne give noget videre er det vigtigt selv at blive fyldt op.
Det bliver jeg ved mit løb, og ved vinterbadning, som jeg når, næsten dagligt inden jobbet. Jeg elsker også at lave god mad og spændende snapse, som venner får lov at smage til forskellige lejligheder.

Jeg har et deltidsjob i Marathon Sport, hvor jeg har mulighed for at give dele af min løbe erfaring videre. Det er et sjovt og afvekslende fra mit primære job på hospice. Her har jeg også mulighed for at teste og sammenligne udstyr, hvilket er særdeles perspektiverende.

Jeg bruger løb som transport
Jeg løber ca 5 dage om ugen. Ikke noget fast program, men ca. 50-70 km samlet. Jeg bruger mine ben til transport. Ud med hunden, til og fra arbejde og til andre gøre mål. Så har jeg næsten altid en lille rygsæk med til div. ekstra tøj, håndklæde og andet.

Der ud over træner jeg core træning ca 3 x ugl. Det er vigtigt at have en stærk core når man skal løbe langt. Og specielt når man samtidig skal have rygsæk på også.

”Jeg fascineres af, hvad kroppen kan holde til, hvis du lytter til den”

Jeg har tidligere løbet alle distancer fra 5 km til Marathon flere gange. Men de sidste 3 år er jeg blevet fascineret af ultraløb, og har gennemført flere af disse. Det der trækker mig ved den slags løb, er det langsomme tempo, ikke at være slave af sit ur. Det utrolige fællesskab der er blandt ultraløbere, og ikke mindst fascineres jeg af hvad kroppen kan holde til hvis vi lytter til den – det er som at lytte til et stykke træ. Træet må godt give sig, men det må ikke brække eller knække.

Også er det dejligt at tage på tur iført løbesko. Det være sig en social tur, med madpakke, eller på oplevelsestur i udlandet, hvor løbet danner rammerne for gode oplevelser. Det kan jeg anbefale

Mine bedste løbeoplevelser
Mine bedste løbeoplevelser har jeg haft med rygsæk på og mange km. i benene, sammen med min mand, der også er ivrig løber. Det være sig på tur i udlandet, Chamonix, på en ferie. Eller Ultraløbet fyr til fyr på Bornholm.

Løbet og livet som en konstant bevægelse – Mine mål for 2016
Fortsat være i stand til at kunne løbe langt at længe, og at benene fortsat kan føre mig til nye spændende oplevelser – tiden er som sagt ikke afgørende, det handler om turen, om det at være i bevægelse – lidt som livet, vi er hele tiden på vej. Det ene øjeblik på vej væk fra noget, det næste øjeblik på vej mod en ny oplevelse.